Kapten för en dag....

På söndagen efter midsommar skulle vi ut och titta på starten för Volvo oceanrace. Vädret var kanon och jag började känna mig bättre. Grabbarna skulle ta träbåten och vi våran.
När vi hade kommit ut till Sågbälgen tyckte Mannen att jag skulle testa den nya förarstolen. Det var helt underbart att köra båten, kände mig som en kalv på grönbete. Hade en veckas semester att se fram mot och det vackra vädret var på ingång.
Vi skulle åka till Bullandö och tanka först innan vi skulle mot Sandhamn. Det var då jag fick TOTALT HJÄRNSLÄPP. Istället för att svänga till höger drar jag en vänstersväng i hög fart... Innan stackars Mannen fattar vad jag gör är det tyvärr försent :( :( :( Jag drar rakt över 2 stora grynnor...
Som tur var åkte ju grabbarna efter oss så de fick bogsera in oss. vi gjorde oss inte illa, men båten var det ju hål i..
Så det blev ett nytt drev,propeller, och plasta om akterspegeln. Tjoho, 24.000:- senare var båten som ny igen. Men jag grät i 2dagar nästan oavbrutet, sen var det bara att resa sig och bita i det sura äpplet.
Stephan den "jävla" skallerbyttan berättade det ju naturligtvis för ALLA som ville höra, så det har varit många tråkningar. Men det är väl smällar man får ta i det läget ;)
När båten var klar att lägga i igen kom det dåliga vädret och man började jobba igen, TJOHO!!! Av de som lagade båten fick jag en jätte fin kaptensmössa som jag genast satte på mig när vi lade i båten i fredags. Men grabbarna lät mig inte köra så långt, jävla fegisar, ha ha ha!
Så i fredags kväll stack vi till Ingmarsö där Stephan bjöd på middag, mums!
Sen låg jag resten av helgen i min jävla virus. Men idag tisdag börjar den äntligen ge vika, så i hopp om att jag blir frisk till helgen när jag går på semester i 4veckor. Hurra hurra hurra!
Smack smack så länge

Det var ett tag sedan.....

Hej kära vänner, ledsen att jag inte skrivit på ett bra tag. Men här kommer lite uppdateringar... Vi fick i båten i slutet på maj. Det var underbart väder och naturligtvis styrde vi mot Bullandö för att äta årets första skärgårdsmiddag! Naturligtvis så följde Stephan Kjelle och Terren med. Det är hans båt på bilden. Det tog ju några timmar att ta sig dit med ett och annat stopp för öl/vin m.m.
Så när vi väl kom fram var vi glada "gossar" ha ha ha. Terren skyllde på att han var ute med dagverksamheten till servitrisen. Vilken garvis middag det blev. Kjelle behövde hjälp med att ta sig till kiosken, naturligtvis var det jag som fick hålla honom i handen :)
Dagen efter åkte Mannen och jag till Sågbälgen med en liten pick-nic på förmiddagen. Jätte varmt, så jag tog mig ett dopp. Det däremot var inte lika varmt, men ljuvligt på sitt sätt. Detta är stranden och det klara friska vattnet. Detta var den 30/5-09
Veckorna före midsommar var kaotiska på jobbet, och veckan innan midsommar fick jag influensan :(  Låg i 6dagar med hög feber och var riktigt ynklig.
På midsommarafton åkte Stephan, Natalie och jag till byggdegården. S var parkeringsvakt (passar ju honom som handsken) och vi tog hand om Stången. Dagen innan hade jag varit nere i partihallarna och tiggt blommor till stången. Den blev jätte fin med alla sorters blommor i. Tanterna som hjälpte till gnydde ju förstås.. -Det var väl "galet" att ha "köpeblommor" i stången, det har vi ju ALDRIG haft. Men jag log mitt allra finaste leende och sa att nu blir det så här eftersom jag nu är ansvarig. När den väl var uppe kunde man se att de tyckte nog att den var lite fin ändå.. Men Kalle som är ansvarig för allt sa att jag har en uppgift de närmaste 25åren på midsommarafton, å så fick jag min belöning: En rosa delfinballong!
Sen hem och åt med alla "grabbarna". Efter det deckade jag i soffan och zappade, grabbarna tog träbåten och tog en sväng. Mannen kom sen hem vid 23.30 och med tanke på de "sjöbenen" kunde man ju tro att de hade varit ute i veckor..ha ha ha!!! Han slocknade på 2sek i soffan, men jävlig kul hade de haft även att det hade spöregnat i stort sett hela kvällen.
Nu är det dax att åka hem från jobbet och än en gång lägga i båten... Ja, den lilla berättelsen kommer i nästa vecka. Kan väl säga att det handlar om när jag var Kapten.......
Puss på er alla kära vänner och njut i sommarvädret!