Lilla Kräklan!!!

Ja, kära vänner, det blev en fredag man sent kommer att glömma...
Vi missade bussen naturligtvis eftersom lillkräklan var i gasen...Jag var "lätt" irriterad och hoppades att alla i kön förstod att det INTE var mitt barn som ylade. Efter 10 minuter kommer första kräklan, och hon satt bredvid mig...hatar spylukt, men det var bara att köra ett mantra i huvudet. Jag hade en papppåse med 2 st jätte fina tomatplantor. Kan väl säga att de inte är så fina längre...När det var 5min. kvar på turen såg jag att det började rinna i gången från påsen. Hade jag kunnat trolla bort mig i det läget hade jag gjort det. Väl hemma var det att tvätta hennes kläder och stoppa henne i säng. Vi hade det lugnt och skönt på altanen med mycket god mat och ett underbart väder. Eftersom barnen var i det tillståndet fick de inte åka hem. Senare på kvällen fick hon i sig lite mat och vi hade ett skönt  extramamma/dotter snack. Somnade ovaggad efter det....
Morgonen efter startade med en pigg unge vid 7-tiden. Vid 10.30 lämnade jag dem vid bussen och lugnet lade sig över oss...
Gick hela dan med radion i öronen och pulade i trädgården, såååå underbart. Fick naturligtvis gona mat på kvällen men tyvärr sprack tanden som rörmokarn fixade i tisdags. Men som tur var, var det på insidan så det gjorde ju inte så där jätte mycket.
På söndagen tog brorsan och jag en prommis och det var en fridens dag, som söndagar ska vara..
Puss på er!!!

Kommentarer
Postat av: Casco

Ska vi köra en repris på helgen nu ihelgen om jag kör nyktert, OK? ;)

2008-04-30 @ 13:39:04
URL: http://fiy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0