Hänsyn, vad är det???

När jag skulle köra hem igår så fullständigt öste det ner. Knappt att torkarna hann med. Och när jag kommer vid gamla stan är det så mycket vatten på gatan att det blev en kaskad av vatten in mot trottoaren. Så jag saktar ju ner naturligtvis och svänger ut lite så att inte alla gående skall bli ännu blötare. Vad händer då tror ni??.....Alla börjar tuta på mig, peka finger, skrika åt mig, för HÄNSYN finns inte i deras värld för dom skall fort fram. Det är likadant på tunnelbanan, alltid JAG ska fram först, skit i att JAG springer omkull en kärring som står ivägen för MIG. Va faan har hänt med folk?? Ingen empati, ingen hänsyn bara JAG JAG JAG...MINA rättigheter får de lära sig i skolan, men inga skyldigheter. Varför lär inte föräldrar nu för tiden sina barn hyfs, vett, hjälpsamhet gentemot sina medmänniskor. Jag blir så trött och ledsen. Men det enda jag kan säga, de får inga stjärnor i himlen. Jag är glad att jag med gott samvete kan säga att jag har ett gäng som är mina som jag ska gotta mig med när jag blir en ängel. Ja, skratta ni, men det vet jag att jag blir:)

Idag ska äntligen Baltazar (min lila bil) få nya tassar. De har varit blankslitna hela året, men idag har jag fått alldeles nya för 2.000:-, höjdarpris!! Kan vara bra nu när jag måste köra in till stan varje dag under strejken. Tackade mina stjärnor igår att jag tog Mannens bil till stan, för jag hade garanterat fått vattenplaning med Baltazar. Det ösregnade hela vägen hem, men när jag körde in på vår grusväg slutade det. Och när jag kom fram till lilla huset sken solen över det. Det är lycka det!!!
Nä, nu är det dax att börja jobba, ha det så länge alla mina älsklingar!
Smack Smack!

Kommentarer
Postat av: Fia

Hoppas jag också har ett par stjärnor i himlen, så snäll som jag är mot alla :)

2008-07-08 @ 19:30:41
URL: http://fiy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0