Utrotning av getingbo!/ Misslyckad mat!

    Vi upptäckte i torsdags att vi fått ett getingbo. Å är det någonting som vi HATAR är det getingar. Så i fredags började Mannen klura på hur vi skulle först dammsuga ut de små äcklerna för att sedan spraya dem till döds...Mohhahaamoha!! Och visst var han klurig?? Så där fick det vara i 2timmar, sen blev det spraya jävlar. De få rackarna som var kvar försökte rädda sig och krypa ut ovanför dörren. Men se, den gubben gick inte. De var för feta, så bara huvudet kom ut. Men nu har det gått några dagar och inga getingar är kvar. Sååå skönt.
Senare på fredagen kom barnen ut och Marcela hade piercat tungan. Vi tråkade henne jätte mycket,(förlåt) men jag har faktiskt jätte svårt för det.
På lördagen flängde jag runt medans Mannen vilade. Åkte ner till Natalie och Killian. Satt i solen och tog 1 glas vin. Nä nu ljög jag. Jag drack 2( fniss...) Sen kom hennes Syster Yster med hund och pojkvän. Snackade ett tag till men började bli lite varm och yrslig så jag gick ner och badade naken. Tänk va skönt det är just att bada naken. Ligga där som en liten säl med magen flytande över vattenlinjen..ha ha.

Sen var det hem för att förbereda maten. Vi skulle ha kycklingwraps. Men jag kanske skall berätta från början. Hemma hos oss är det alltid Mannen som helghandlar eftersom han alltid slutar 13.00 på fredagar å så är det ju han som lagar maten. Men i fredags slutade även jag tidigt och hade med mig bilen till stan. Så jag handlade det vi bestämt. På lördagen när vi skulle börja förbereda var allt väl tills han sa åt mig att plocka fram tunnbröden.....Shit, det hade jag glömt....Mannen kastade det onda ögat på mig lite "lätt" irriterad. Ja ja sa han, vi får väl ta limpa då. Till det skulle han göra en Rohde Islands sås. Men jag tror att han var lite väl irriterad när han gjorde den. För den smakade faan och det gjorde hela rätten också för den delen. Så vi började asgarva och slängde skiten. Lite senare lagade han egg&bacon och det var jätte gott. Men va tror ni, kommer jag få förtroendet igen att helg handla??? ha ha ha!
Stora Smack smack till er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0