Dagarna går för fort...

Å så har en vecka gått igen...TIDEN kan du faan stå still ett tag så man hinner med....

Dan före midsommar bjöd jag som vanligt personalen på en gona frukost, alla blir jätte glada öven insiativet, men är det någon som tänker...Faan de tjänar bra på mitt ställe, men ingen tänker att det är så lätt att göra något för andra. Det kostade mig 80spänn för att få alla att le ett litet tag. Men alla tänker att det kan väl företaget göra....bjuda...Ibland tror jag nästan att jag jobbar på samhall, de har det så fucking bra med frukost, frukt, eftermiddagskaka, massage, lediga dan före röd dag å ändå beklagar de sig... Jag blir TOKIG!!!!! De alla borde komma ut i "världen" och se att det är ett fåtal arbetsgivare som tar såååå mycket hand om sina anställda. Men skit i det, jag är iaf otroligt glad att de vill ha mig kvar som inhyrd personal. Jag bugar mig djupt och är evigt tacksam.

Midsommar.....Jobbade på byggdegården, ja ja, jag fixade majstången med löv och blågulaband, sen gick jag bara runt och mös. Bröt in lite då och då för att dansa små grodorna och bas fiol och flöjt....ASKUL! Det var länge sedan jag dansade runt stången. Inte ens Stino när hon var liten var intresserad, men tvingas lite då och då....ha ha ha!
Kalle som äger markerna runt där vi bor är han som håller i hela arret.. Han sprutade ballonggas i munnen på mig och jag pratade som Kalle Anka, ha ha skit roligt tyckte jag.. Jag fick t.o.m en lila ballongkanin av honom som  Brorsan senare förstörde örat på.
Å han Brorsan allså har jag lust att slå ihjäl, men det går ju inte just nu eftersom han fortfarande är sjuk. Men sen, då jävlar ska han få för allt han har lyckats med den här tiden....
Han är så bra till att hetsa mig till saker, som jag inte bör göra. Dricka starksprit t.ex. Natalie var ju smart som kastade nubben över räcket, men inte jag inte.... Här ska vi visa att man är "kvinna" för sin hatt... HA HA HA  Fyy faan vad jag yrslade omkring, men som tur är , är det bara de närmaste vänner som är med sådana här dagar.  Även att jag blev bra så berusad hade jag kul och de andra fick skratta åt mig med mitt vinglande. Men som han sa senare, jag visste att du skulle gå på semester och tyckte det var roligt... TYCKTE DET VAR ROLIGT?????? Bakis i 2dagar....roligt, för vem???? Han har ju inte ens sätt mig sen dess han sparkade av mig utanför grinden i fredagsnatt med orden: Det här får du ta hand om.......till stackars Mannen. Ja jävlar att jag aldrig lär mig.

Vi hade tänkt att åka iväg på en Tallinresa, men tyvärr har Mannen fått en nerv eller något annat knas i kläm i nacken. Och min man är MAN, inte klaga, gå till jobbet med 40graders feber aldrig vara borta... Men igår grät han, och det gjorde mig jävligt orolig. För han gör inte det, gråter allså. Så jag har förstått att det är jävligt allvarligt, men tror ni att jag kan få honom till en läkare eller kotknackare???? Nej, det blir orden: Nä älskade fru, det här kommer att gå över.... Men man får ju hoppas att han vet bäst och att de resterande semesterdagarna kommer göra honom frisk. Fast jag blir jävligt trött på honom att han inte kan träffa en "knådare" som skulle göra det lite lättare. I hopp om att han mår bättre imorgon så ska vi in till stan och gå på bio kanske, men framförallt äta på Texas longhorn, de har de allra bästa spearribbs  i stan och då kan vi passa på att träffa våra älsklingsbarn.
Nu mina kära vänner är det dax för lite lunch och vila. Det är såååå underbart att ha semester!!!! Men stanna tiden lite så jag hinner med att njuta, annars kommer jag sitta vid min växel på måndagsmorgonen och undra vad som hänt....Fast det är väl typiskt mig i hela livet....eller vad säger ni???
Tills dess
SMACK SMACK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0