Tjo ho!

Ledsen kära vänner att det inte har skrivits på länge, men now i´m back!

Det har varit mycket altan för mig. Jag smyger iväg mina lediga dagar och har någon ursäkt till mannen varför jag måste åka iväg. Men det blir alltid en sväng förbi BRISAK där de har bra priser på blommor,jord,m.m.
Men Mannen har nu börjat lära sig. Parkerar jag utanför grinden är det mycket som skall lastas ur, parkerar jag på garageuppfarten har det inte blivit så dyrt...ha ha ha!! Men jag börjar få det riktigt fint. Snart skall jag lägga upp en bild så ni får se.
I början av juni hade vi tjejträff på Medis. Vi skulle denna gång fira Lilla Syster Yster som fyllt 50år. Som en liten överraskning hade jag ringt hennes gamla barndomsvän Lena. Och när hon dök upp fattade Snus INGENTING...hon förstod först inte att det var Lena, men sen när poletten trillade ner stod hon bara och hoppade upp och ner. En underbar syn. Vi hade en jätte trevlig e.m. Sen skulle jag hem och fortsätta "parta" med grannarna på gården. Min bytesbuss i Hemmesta kom inte så jag tänkte att jag kunde ju lifta hem. Men tji... ingen jävel ville plocka upp en rosa 52åring..JÄVLA SOPOR, faan trodde dom att jag var en rosa alien eller??? Så till slut fick jag ju ringa Mannen: hämta mig......
Brorsan mår ju fortfarande inget vidare, fast han börjar kunna röra på sig lite mer. Jag har fortfarande hand om getterna. Härom dagen hoppade den ena upp på flaket och började "gnaga" på mitt hår. Jag kunde inte få bort honom eftersom jag hade händerna upptagna med vattenpåfyllning. Man får vara glad att han bara "gosade" lite och inte tog en tugga..fniss... Men det är faktiskt lite kul att ta hand om dom, fast det säger jag ju inte till Brorsan..

Sen har älsklingsbarnen äntligen gått ur skolan FÖR ALLTID!!! Grattis ungar. Var ute i Vidja och firade. Det var jätte roligt att träffa alla igen, men alldeles speciellt styvsonen jag inte har sett på 5-6år.
Han har alltid sett bra ut, men nu stålade han av självsäkerhet och var ursnygg. Det har gått bra för honom, men han har inte legat på latsidan för att nå dit han är idag. Vunnit en massa priser i reklamvärlden bl.a
Nu hoppas jag att vi får se varandra lite oftare. Har bjudit in honom till våra fredagsmiddagar som är såå roliga och bomull för själen.
Nu är det bara 2,5 dagar kvar till lite SEMESTER!!!! Vet inte riktigt vad vi ska göra, kanske en liten tripp till Tallin, bara för att se något annat än altanen......
Men vad jag hoppas på allra mest är att vi får båten från meken. Längtar så efter det. Få åka ut i skärgården, dra upp lite strömming och bara glida runt. Ta en bira på någon sjökrog, bara leva!!!!
Jaha mina vänner, nu är ni lite uppdaterade i mitt liv igen.
Nu funkar även datorn hemma, så jag ska väl lyckas skriva lite oftare. Tills dess....
SMACK SMACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0