Början till en djurpark....

Igår när jag kom hem från tandläkaren (som numera känns som en följetong...) stod Mannen och glodde ut genom fönstret. Trodde ju att han letade efter råbocken som vi numera har förklarat krig med. Men icke, nere vid vattenbrynet hade en älgko och hennes lilla kalv parkerat sig. de låg där och mumsade. vilka vackra djur det är, men lite skrämmande stora. Det roliga var att när Mannen kom hem hörde han att det brakade till i skogen och trodde ju då att det var råbocken. Så han sprang ut ner för slänten med luftgeväret i högsta hugg, men tväärniiit......SHIT...älgen...så det var bara att lägga benen på ryggen upp igen. Nu är det ju så att vi bara vill ha bort bocken ifrån huset, därför luftgeväret. Han får gärna vara nere vid vattnet som alla andra djur vi har, men han ska ge FAAN i att gnaga på mina blommor runt huset.

Så imorse vid 05.30 var vi ute och tog en cigg,solen sken, dimman låg över sjön. Där låg de igen och mumsade, hinden och hennes kid gick längre bort, hägern landade vid vattenbrynet, svanarna flög iväg. Vilken underbar morgon att starta dagen på. Sen kom den förbannade bocken och kriget startade. Konstigt att kon inte reagerade när vi pangade på bocken. Men idag ska jag köpa blodmjöl och hoppas att det räcker med det. Annars kommer kriget att trappas upp. :)
Idag ska jag hämta min nya rosa ericsson telefon!!! Hurra hurra hurra!
Smack smack  så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0