Pms-häxa!!

I vardagliga livet är jag växelhäxa, men vart 3:dje månad blir jag pms-häxa. Eftersom jag tyvärr tidigt i livet kom i klimakteriet och mår jätte dåligt av det, blir jag tvungen att äta hormontabletter. Och var tredje månad måste jag kompletera dessa med x-tra hormon och skapa en mens. Allt för att livmodern ska må bra. Men jag blir ilsk, och det är likadant varje gång. Jag häpnar över mitt egna beteende och då kommer på, ja jävlar det är ju dax för pms och mens. Snacka om att man förtränger vissa saker i livet. Allt jobbigt och obehagligt.
På torsdagen var det en kvinna som skulle av bussen, och naturligtvis "satt" jag ivägen (satt på ytterplats) så jag fick en box på näsan och glasögonen flög av. Sen på fredagen var jag besviken på en av ungarna och då på bussen igen var det en gubbe med käpp som skulle börja stappla i bussen när den körde. Och igen fick jag en box på näsan och glasögonen for iväg. Han bad om ursäkt men då var jag sååå irriterad att jag fräste. Det är sällan ungarna får se mig på det humöret men det gick inte att stoppa. Sen var jag nog inte så kul på hela kvällen. Sorry ungar att ni fick en pmsmorsa. Det enda vi kan vara glada för är att det är såå sällan jag är på dåligt humör.
Så hela helgen som var kall och regnig ängnade Mannen och jag mig åt att äta massor och kolla film. Skönt att mitt gull förstår när jag är under isen och bara vill vara i fred. I love him!
Men idag var det ju en underbar dag att vakna på. Sol och klarblå himmel å FUCKING MONDAY...va säger man??!!
Hoppas att ni alla får en underbar vecka!!!
Smack smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0