Visst är det vackert med snö....

Javisst var det underbart när snön kom...men för mig är det nästan alltid= Ryggskott!!! Och mycket riktigt så även denna gång.
I måndags skulle jag hämta bilen hos Meken, som jag nu kom på att jag glömt att betala, shit också.. och på vägen hem i ovädret såg jag bussen som jag åkt med ligga i diket. Skönt att man inte var med. När jag svängde in på vår lilla väg var den inte plogad, så jag körde fast direkt. Eftersom bakändan var ute i stora vägen hade jag inget val än att sätta igång och skotta så jag kom loss. Sen när jag väl kom till oss så skulle jag köra in på min lilla parkering, då var det kört igen, satt fast med bakändan ut ivägen för grannen. Skotta skotta skotta....Sen var det kört, man kunde tro att jag knäppt gylfen med skjortkragen. Jävla piss och helvete. Har klarat mig hela året utan att sjukskriva mig för den förbannade ryggen även att jag har haft jävligt ont. Ringde ju naturligtvis direkt till Brorsan och undrade varför Markägaren inte hade plogat. Han låg i diket med traktorn... Så egentligen är det hans fel att jag har legat hemma i ångest och plågor i 3dagar. Men idag kan jag faktiskt räta på ryggen, så imorgon kan jag gå till jobbet, skönt!
Å så idag är det 8+ och blåser utav helvete, snön försvinner och det blir glashalt.. Önska mig lycka till imorgon eftersom brorsan har flyttat på min bil ner till sopstationen. Skit gulligt av honom eftersom jag nog aldrig hade tagit mig från tomten med tanke på hur det ser ut nu. Men som sagt, det är en bit till stora vägen..yihaaa!!!
Man kanske ska grilla ikväll???!!! :)
Smack smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0