Jag häpnar över mig själv....

Ja, jag häpnar ibland vad jag gör. I lördags när det var såå fint väder stack Mannen och jag ut på sjön. Det var egentligen meningen att Brorsan skulle med , men han fick problem med getter som rymde och båtar som inte startade. Så gullet och jag stack iväg till Lådna för att tanka, när vi gjort det pratade vi med Brorsan och de fick inte igång Sonias båt som han skulle hjälpa dem med att ta upp. Så de ville ha vår hjälp till att bogsera båten till ladan. Inga problem för Spurt-Kurt och hans fru. Jag navigerade och S-K körde i 40knop, jävlar anamma vad det gick fort. Så när vi kom till Sonia stod de som fågelholkar. Brorsan hade sagt att det skulle ta 30-40min för oss.... Det tog drygt en kvart. Sen när vi hade hjälpt dem så styrde vi kosan mot Bullandö. Då fick S-K för sig att jag skulle ta över rodret. Å det gjorde jag med bravur. Det var "skit" lätt och mycket roligare än jag trott. När Brorsan senare fick reda på det blev han jätte glad...: Va bra, då kör du och S-K å jag sitter bak och njuter. Jo hej du, det kanske är därför jag inte har visat mina talanger på sjön...SUPERTORSK är det sista jag vill bli!!!
Puss & smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0