Så många liv som kan räddas....

Härom dagen råkade Nino illa ut. (Ni kan läsa det på hennes blogg) Idag när jag läste bloggen såg jag att det var någon som tyckte att Nino var en bitch som hade anmält grabben. Och då fullständigt exploderar jag. Eftersom jag är uppvuxen med en far som var hustrumisshandlare vet jag vad det innebär. För tänk hur mitt liv hade blivit om det inte hade varit för den misären. Om alla kvinnor skulle anmäla och bryta upp från sina "bänga" män vid första slaget, då skulle många barn fortfarande ha sin mamma vid liv.
För många år sedan fick jag reda på att en man i Vidja hade under en lång tid slagit sin fru. Han hade äntligen hamnat hos polisen. Men det värsta var, att det var så många i området som visste om det och blundade. Hur i helvete kan man blunda om ens vän blir slagen. Det går inte att förstå tycker jag. Visst är det jobbigt att lägga sig i, men "tyvärr" måste man göra det. Både för sitt egna samvete och sen kan du faktiskt rädda liv. Och män som slåss behöver en massa hjälp. Om min pappa hade fått hjälp med sitt missbruk och sina tokiga hang-ups hade kanske min bror hade levt idag.
Så mina kära vänner, blunda inte även att det är läskigt.
SMACK SMACK!!!

Kommentarer
Postat av: Stensland

Att blunda är som att vara delaktig. Vem fan vill vara en medbrottsling?!

2008-10-02 @ 14:06:27
URL: http://stenslands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0