Varför skaffar kvinnor barn.....

Det är en ständig fråga i mitt huvud varför kvinnor skaffar barn med män som inte vill. Varför i helvete skaffar dom barn med män som uttryckligen säger till dem : Jag vill INTE ha barn, å lik förbannat gör dom det. Ljuger att de äter piller, fast de inte gör det. Eller ringer efter att förhållandet tagit slut och berättar glatt: Du ska bli pappa och "vi" är bundna till varandra hela livet...så då kanske vi ska försöka iaf.... Va faan menar dom? Stackars jävla ungar. Tänk bara själv att du måste umgås med någon du verkligen inte gillar, men bara för att personen ifråga har bestämt alldeles själv att dig ska jag ha för evigt... Hemska tanke. Som tur är, är jag kvinna och har kunnat bestämma själv över mitt liv, men hur är det för männen som inte kan det...Va då jämlikhet. Bullshit, kvinnor utnyttjar sin ställning och bestämmer på deras villkor.
Det är ok att man känner att ens biologiska klocka tickar och att man vill ha barn, men att "sätta dit" någon stackars man tycker jag är ett lågvatten märke. Kan man då inte fixa att man gör en insimination om det är så jävla viktigt för sig.
Jag blev med barn när jag var 35år och jag blev otroligt häpen eftersom att läkarna hade sagt att jag aldrig skulle få barn, därför hade jag inte ätit piller. Visst hade jag jätte gärna velat haft detta barn, men jag såg att den mannen inte kunde vara så bra pappa som jag ville att en pappa skulle vara, och ensamstående mamma ville jag inte vara. Så jag beslutade att ta abort. Det gör mig fortfarande ont i själen, men vet att det var ett rätt beslut gentemot oss alla.
Som tur är har jag Nino som är den mest underbara dotter man kan tänka sig och därvid fick jag även en Finska som alltid funnits där. 2 helt underbara personer.
Det är underbara minnen som dyker upp när Nino var liten och jag å Finskan var på föräldrarträffar på dagis eller skolan. Tror nog att de i skolan undrade ganska mycket på Ninos föräldrarkonstillation. Men iof så ifråga satte skolan det en än gång när hon kom tillbaka från Laos och hon bodde hos mig och Mannen. För då bodde mamma i Italien och far i Vidja men hon ville bo i Bagis. "Sicken" knasig unge...ha ha ha Ja då var det mycket jidder i början. Men det lustiga var att hon var den enda i hela klassen som åt sittande middag 18.00 varje dag med "sina" föräldrar och skötte sig exemplariskt.
Jaha kära vänner nu har jag varit lite djup, men det var skönt att få skriva av sig.
Nu är det dax att trotsa väder och vind och göra lite nytta..
Massor av SMACK SMACK till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0