Båt på land...

Lite seg efter fredagsgarvisen startade jag upp lördagen med att gå och plocka, städa, tvätta å allt vad vi kvinnor alltid gör....Efter att ha gjort allt det var det dax för en dusch och lite lasagne, då kom man i en total matkoma igen. Tog en liten nap, å så skönt det är att få ta sig tiden att gå och lägga sig mitt på dan. Det gör susen för kropp och själ. Sen var det meningen att vi skulle ta en båttur till Bullandö med Brorsan. När Mannen börjar plocka av kapellet så säger Brorsan: Tror nog att det är ingen idé att fortsätta att lägga loss eftersom vi ligger i dyn... Ja jävlar, 2/3 av båten ligger på land... Det finns inget jävla fucking vatten i viken!!!! Snacka om anti klimax, så det var bara att vända om, koka kaffe och dra en spader. Vicken jävla garvis, här har man peppat sig hela dan att man ska få gå ut på sjön och se hösten komma, så finns det inget vatten.....Men det blev mer lasagne och en än gång chicagos okrönte drottning mohahahamohahaha!!! Sen blev det en lugn hemmakväll med gamla pojkvännen på tv.
Idag åkte Brorsan och jag ner till Stresslösa för att plock ihop våra saker. Svamphunden(Mannen) gick i skogen under tiden och fick ihop ännu en syssekasse med svarttrumpetsvamp. Roligt att kunna dela med sig till arbetskamrater med all svamp vi plockar. Såg på Hötorget att de tog 30:- hg för den.
Har nu under e.f, börjat plocka ihop på altanen. Det går långsamt, för jag VILL INTE...faan nu kommer den tråkiga låååånga transportstreckan till våren. Fast som vi alla vet går det ju på en pisskvart å så är våren här igen. Men vi får i år mycket mer ljus än vi någonsin har haft, å det får vi vara sååå glada för!!
Nu ska jag än en gång unna mig en liten nap, för att senare åka till Lilla Plogen med grabbarna och äta södagsmiddag.
Vi håller tummarna att vi får en underbar vecka!!
Stor kram till er alla...
Smack Smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0