Var är etiken och moralen??

I helgen läste jag i en kvällstidning att "extramamman" till de 2 mördade barnen i Arboga hade vädjat till Pirate Bay att ta bort bilderna från obduktionsrapporten som var utlagd.  Till svar fick hon: Det var väl ett jävla tjat...yttrande frihet..bla bla bla. Hon hade bara bett om att bilderna på de uppsprättade barnen skulle tas bort, inte hela rapporten. Vem i helvete har för intresse att se bilder på döda barn??
En arbetskamrat hade hört i morse en intervju med ägaren till Pirate Bay. Ja nu va det ju inte dom som lagt ut protokollet utan en som använder deras tjänster. Sen åter igen..yttrande frihet..bla bla bla... Ja de minsann lägger inte ut barnporrbilder eftersom det är olagligt. Men för i helvete var har etiken och moralen tagit vägen?? Fattar de inte att detta kan sluta med att politikerna börjar hemlig stämpla saker och då blir det ju fel, eftersom de då kan undanhålla dokument som rör dem och deras affärer. (bl.a Geijer affären) Man kan ju undra vad som skulle hända om det var deras barn det berörde. Vad tror ni??? Vill gärna höra det, skriv en kommentar!!!

Såg ni Kristall-galan igår?? Fattade ni deras skämt och "lustiga" sketcher?? Casco, Mannen och jag satt som ufon iaf och fattade ingenting. Förstår inte att det ska vara så mycket dåliga sexskämt på dessa galor...
Jahaja..då har jag beklagat mig nog för idag!
Smack

Kommentarer
Postat av: finskan

tjena darling. Du är upprörd. Håller med. Ville bra berätta att jag numera hänger med i svängarna. Läser dina o "ungarnas" bloggar ofta. ska väl snart börja jag med.En lånsam Tavastebo. Jo. Gissa hur kul jag hade i Finland. MAMMA MIA . Från stunden jag åkte tills jag kom hem...o faktiskt full rulle nu med. Gubben är SÅ!!?? go. Det gäller att skrämmas...hihih. Älskar dig.

2008-09-10 @ 08:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0