Lååång resa hem....

Började resan i fredags fm med båtresa till Samui. Tyvärr hade jag varit ouppmärksam när jag köpte båtresan. Så för att istället för att ta snabbbåten över blev det en resa med båt och bil på nära 3timmar. Hade jag köpt rätt biljett hade det bara tagit 1 tmme. Kan väl inte riktigt påstå att min kära make var speciellt glad över sin "vimsiga fru" fniss
Kan väl erkänna att jag själv var lite lätt irriterad av den missen.
Sen var det väntan på Samui i 2timmar, efer det blev det en väntan på Bnk flygplats i 6timmar...PUST......mycket Chicago och några GT. Men det jag kan vara nöjd med att jag spöade mannen med 8-1 HA HA HA!!!!
01.15 gick äntligen planet, åt lite mat, satte i örpropparna och ögonbindeln och somnade som en stock...tills allla JÄVLA ungarna började vakna och leva rövare. Kände i det läget att man lätt kunde  ha blivit en mördare.
När vi väl var hemma stod kära bror där med orden: Va faan, har ni suttit inne hela semestern??? Så jävla typiskt honom....
Men vilket underbart väder att komma hem till. Tog ut altanmöblerna direkt och satt i bikini och njöt!
Även middagen blev utomhus.
Men sen blev det naturligtvis chicago och kaffekask inne.
Sen blev jag så där övertrött så när vi gick och lade oss vid 22.30 gick det bara inte att somna. Låg och vred mig till 01.00 och vaknade av ljuset och fåglarna vid 05.30.
Gick ner och satte mig på altanen och tittade ut över viken där det var fullt av fåglar. Som bomull för själen.
Sen har jag gått och små pulat i trädgården, tvättat och suttit i solen. Sitter även nu i solstolen och skriver, å hur najs är det på en skala??? MYS!!!
Hoppas att ni alla har en lika skön påsk som jag har det!
Smack Smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0