Kapten Plums.....

Som alltid var det fredagsmiddag, Kjelle och Stephan kom. Det blev Kyckling,ris å curry, mums. Sen blev det några parti kort. För en gång skull fick jag vinna ett parti :) Men som tur var va de flesta så trötta att det inte blev så sent. På lördagen tog jag det lugnt. Mannen stack med båten till Åkersberga för att träffa sina gamla barndomskamrater. Jag penlade mellan soffan och solstolen. Det var ganska kalla vindar. Chippen kom ner och bjöd på en mellis och lite goda garvisar. Kändes lite vemodigt att semestern var till enda och sommaren börjar lida mot sitt slut. Men man får väl hoppas att vi får en riktigt skön höst med många sprakande färger.
Vid 12-tiden på natten hörde jag att mannen kom hem. Gick ner för att skälla lite på honom att han var så sen. Han lovade nämligen att vara hemma vid 17-18-tiden. Där stod han i köket och skakade...totalt dyngsur..ha ha ha ha. Han hade naturligtvis trillat överbord när han skulle lägga till. Snubblat över kapellet å "kanske lite" för hög fart. Kunde då inte skälla på honom utan bäddade ner honom istället. Så nu har Stephan döpt om honom till Kapten Plums ha ha ha! Å igår kom båtmeken förbi med en badring (för barn) och några badankor. Skönt att min grundstötning är bortglömd :)
På söndagsmorgonen åkte jag och tränade och lät Plums ligga kvar i soffan och "slicka såren". Åkte sen ner till Gården och tog en fika med "gänget"
Smack Smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0