BB har skitit i det blåskåpet....

Ha ha ha, läste Katrins och Carolines blogg idag. Blondinbella har skrivit i sin blogg att hon är visst trött på bantningshysterin och anklagar Katrin och Caroline för att alltid snacka om sin vikt och "alltid" bantar. Snacka om att BB får svar på tal i deras bloggar så hon visst gråter i dagstidningen idag. Mohahahamohahaha, BB är otroligt naiv och otroligt ung. För ärligt talat, vem/vilken kvinna har inte talat/tänkt på sin vikt. Jo ALLA.... Jag tror att det ligger i vår natur att tycka om kläder,smink,och vårt yttre, å skönt att någon gör det... för jag tycker inte att det är något fel med det. Varför skulle det vara fel att se bra ut och se sund ut. Att tänka på vad man stoppar i sig å så. Man behöver bara se de vänner som är överviktiga för att förstå att det är jobbigt. De erkänner ju själva att det är ett hinder när man ska röra sig eller att göra något kroppsligt. De har inte samma flås och har svårt att hänga med när man är ute. Okey, kanske jag är lite väl mansisk att man ska vara smal, och att jag aldrig skulle åka till Konsum utan att sminka mig, men jag gör ju det för min egen skull och välbefinnande. Det är ju så att jag inte gillar att visa mig osminkad för jag tycker att jag är ful..det är jag säkert inte men i mina ögon ser jag ut som en sunk. Och det är ju jag som ska leva med mig hela dagarna så det är ju bara att göra det bästa för att underlätta livet...:)
När jag jobbade som modell på 70-talet var anfetaminet för de stora modellerna lösningen,men när man är 17år var det otroligt skrämmande att knarka för att komma någonstans. Jag sket i det och sa till Modellmamman att jag var för ung att banta så då hamnade jag i kylan... Helt ok, för jag blev ju underklädes modell ist i Sverige. Men man skulle vilja se modellerna på catwalken lite rundare och inte i size zero som nu. Passande vorde väl 36-38 som är ett bra BMI när man är 1.70-1.80cm.
Jaha, nu har jag även fått ventilera detta ämne...
Smack Smack på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0