En mördare vid köksbordet....

Jag garvar hjärtligt när jag läste Expressens debatt sida igår. Gynning hade partat med HA´s ledare och tyckte att han var en go kille. Jaha, so what, det var väl inte riktigt så att Möller presenterat sig som "Sveriges farligaste man" för henne när de träffades.....
I början av 80-talet när jag flyttade till Bagis lärde jag känna en kille som var granne till mig. Han var 20 år äldre än jag och jätte go och rar. Han kom ofta förbi och tog en fika hos mig och vi gick ut med hundarna när det var min tur att ha Goofy. (Delad vårdnad med Brorsan) Han var alltid jätte gullig mot mig men lite udda tyckte jag. Efter 2månader kom skvallret i fatt och jag fick reda på att han hade suttit för mord. Det var han som hade sänkt en person i Nybroviken. Därav kom det bevingade uttrycket: En ståplats i Nybroviken. Han hade sänkt en lirare som hade våldtagit hans kvinna med sänke runt fötterna. Det är klart att jag reagerade när jag fick höra vilken lirare han var, men kunde jag dömma honom??? Han hade ju alltid varit snäll och artig mot mig och om man skall vara krass har vi ju alla på något sätt brutit mot lagen. Ja det är ju klart att mord går i en annan division än vad vi gör..jobbar svart m.m. Men som Expressen gör att dömma Gynning på ledarsidan för att hon tyckte han var en snäll gubbe är helt fel tycker jag. Jag kan inte välja människor för vad dom gör utan det är ju faktiskt så: hur är de mot mig, det kan jag ta ansvar över. Är de reko mot mig är de mina vänner, är de inte det så ratar jag dom. Så enkelt är det ju tycker jag iaf.
Under 80-talet träffade jag många företagsledare som jag tyckte att de var parasiter gentemot deras anställda och bara söög ut pengar från företagen, men när de umgicks med mig var de bara den peron jag lärt känna privat. Skulle jag i det läget ratat dom och sagt: Du som industrimagnat kan jag inte umgås med för du är ett arsel gentemot dina anställda...Kanske är det många som skulle ha ratat dom, men jag dömmer nog bara min omgivning hur de är mot mig. Kanske jag är otroligt dum/naiv som lever så, men jag är en sådan person som bara kan se från mitt perspektiv hur livet runt mig är och hur människor behandlar mig. Lever i min egna lilla värld och är sååå nöjd med det.
Ja ni vänner, detta var ett "tungt" inlägg eller hur....:)
Nu ska jag hänga tvätt, ta en nap och njuta av lördagen!
Ikväll får vi Västerbottenpaj med gräslök..visst låter det smaskens??
Ha en sååå skön lördag allihopa som jag tänker ha det...
Smack Smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0