Vår Tomte har blivit en ängel och jag förstår inte varför...

Å jag som skickade sms till mina vänner att 2009 ska bli ett underbart år. Igår blev det en sorgens och förtvivlans dag. Stinos och min älskade Tomte hade valt att ta sitt liv. Varken familj eller nära vänner förstår inte varför. Tyvärr gav han inte ett sista ord till oss så vi kan förstå varför han valde den vägen.
Jag är otroligt glad att få ha varit hans vän. Han bjöd mig på många skratt under 10år. Han var alltid vår Tomte när Stino var liten. Oftast kom han lite så  där lullig och Stino hon visste, men som ett snällt barn spelade vi alla med i spelet. Men det var kvällens höjdpunkt för henne och mig. Ett år lurade han oss alla. Han hyrde in en proffs Tomte. Och ni skulle ha sett hela familjen när vi inte kunde lista ut vem Tomten var. Det minnet kommer att alltid finnas i mitt hjärta.
Har ett minne till som har etsats fast. Det är när Jan-Otto och han tillsammans med syrran Snus sticker iväg tidigt (runt 05.00) för att tjuvskjuta var sin gås. Jag stannade hemma med Stino, tyckte att hon var lite för liten för att vara med på tjuvskjytte :) När de sen kommer hem med sina "troféer är de otroligt stolta och börjar rensa dem. Har några jätte fina bilder på det. Men jag kommer ihåg att Tomtens gås gick inte att äta, inte ens hans hundar ville ha köttet. Och för vår del var den något yngre gås men otroligt jävla seg.
Ja du Tomten, det är många fina minnen du har bjutit på och jag hoppas av hela mitt hjärta att nu när du har blivit en ängel att du tyckte det var värt det att lämna oss.
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta och tack för alla fina minnen.


Kommentarer
Postat av: paula

Häxan min! fina ord om tomten :)

Du e go. Han är säkert en ängel. O du

Jag älskar dig :)

Din finne

2009-01-03 @ 23:19:27
Postat av: Stensland

Åh, vad tragiskt. Kram Stensland

2009-01-04 @ 08:36:00
URL: http://stenslands.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0