Jag lider min Brorsan fast jag skrattar...

Idag skulle Brorsan in på en fest så jag skulle köra honom till Gustavsberg. När jag kommer til honom 13.45 för att åka ligger han och tittar på tv. Hmm... Han går nästan alltid i blåställ men idag skulle han sätta på sig de enda svarta jeans han har. Eftersom han är så gott som lam i vänster handen går det si så där att klä sig. Men idag började jag att tok skratta åt honom, han kunde inte knäppa byxorna. Jag försökte hjälpa honom skrattandes, men det gick inte. Det är ju hans sjukdom som gör att han samlar på sig vatten i kroppen ibland. Det slutade med att han tog ett par gamla indidenbyxor med snörning. Även att jag skrattar åt honom lider jag verkligen med honom. Tänk er själva att det blir en stor procedur att bara försöka klä på sig, som vi andra gör på ett kick.
 
Idag skulle han även åka buss som han säkert inte gjort på 15år. Ha ha, han fick låna mitt åkkort som han  sa,skulle flasha med inför "damerna".  Är man världsvan så är man.... 

Igår fick vi Mannens berömda Lasagne och det togs om ett flertal gånger runt bordet. I det läget undrade Brorsan om vi hade tänkt på vad han skulle äta 3 fredagar som vi var borta. För det skulle ju sitta fint med några doggybags... Ha ha,faan va vi garvade. Så idag köpte jag fryslådor. Så tänkte jag att jag skriver datum på  burkarna, så han vet när han ska äta dom.

Ikväll blir det naturligtvis Melodifestivalen och myspys i soffan. Lyckades faktiskt att inte köpa ett gäng godis, även att jag var otroligt sugen, men jag tror nog att vi har lite sorbé i frysen :)

Hoppas att ni får en skön lördagskväll.
Smack Smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0