Plankade på bussen.....

Nino var hos mig på jobbet igår och berättade att hon råkat "torska" på tunnelbanan med ett ungdomskort. Hon hade "glömt" att hon blivit vuxen , fniss fniss.. Men jag hoppas att hon får igenom sin överklagan, eftersom de snodde det nya kortet på 420:- gav henne böter för plankning 1.200:- å även måste köpa ett nytt kort för 690:-. Det var väl å ta i tycker väl jag.

Igår var det sista dagen på mitt kort, men har ju ingen lust att köpa ett nytt eftersom vi åker nästa söndag. Så jag köpte en remsa. Men imorse när jag skulle hoppa på bussen slog snålarne till....Jag visade upp kortet lite snabbt (går det så går det tänkte jag) å vips satt jag och läste Metro jävligt nöjd med att ha sparat in 2kuponger. Kändes otroligt busigt att vid 52års ålder och välbetald att planka.. :) Imorgon åker jag med brorsan på morgonen, ska försöka snika så mycket som möjligt så jag slipper köpa en remsa till innan vi åker. Man är bra rolig att spara in på knäppa utgifter ha ha ha!
 
Hoppas ni får en rikitgt trevlig onsdag!
Smack Smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0