Våren rusar....

Gud va dagarna går fort på våren.  Förra veckan jobbade jag bara 3dagar. Vi har det så bra på jobbet att vi alltid är lediga dag före röd dag. Så Valborg började med att jag åkte till Mannens jobb med några kaffelängder och önskade "grabbarna" Glad Valborg. Det blev mycket uppskattat. Men jag visste att några av dem som tränar på gymet skulle skolka från träningen den dagen, och jag var ju inte sen att påpeka att jag minsann skulle åka och träna.
Efter en hård träning blev det tokshopping i Mölnvik. Blommor, kryddor, jord, vin, mat och naturligtvis SKUMPA! Hittade även en jeansjacka för 149:- ett kap.
Sen hem och njöt i solen och planterade penseér. I år blev det mörklila och ljust oranga. Jätte fint blev det. De hade så mycket fint i butiken, men jag lyckades hålla mig. Vet ju att några frost nätter lär ju komma. Och att släpa in allt i hallen på kvällarna orkar jag inte med.
På kvällen hade Mannen gjort en special Lasagne med enrisrökt sidfläsk och västerbottenost. Världens godaste. Receptet kan ni hitta på : Vad blir det för mat?? (recept.nu) Stephan och vi hade en trevlig kväll i vanlig ordning med kortspel och garv. satte även fram ett kort på mamma eftersom det var hennes födelsedag.
Hela helgen höll vi på att fixa med båten och annat pul. Men även hann vi med att lata oss och njuta av ledigheten.
Hoppas att ni får en bra fortsättning på veckan!
Smack Smack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0