En hantverkare i huset....

Efter 3år kom han äntligen...målaren som ska måla våra fönster utvändigt. Så när jag kom hem efter en lång måndag med träning efter jobbet såg jag eländet. Han hade skrapat och slabbat med målartvätt. Sen hade han grundat med öppna fönster vilket gjorde att flagner och grundfärg blåst in och prickat ner det mesta i köket. JIPPI!!! Även i matrummet och vardagsrummet var det flagner, så det var ju bara att börja att städa. Jävlar va sur jag var :(
Sen på tisdagen när jag kom hem hade han råkat komma åt ena spisknappen lite grann, så "fötterna" på brödrosten hade börjat att smälta...Hurra vá bra eftersom vi fick vår nya spishäll för några veckor sedan.. Så på onsdagen när jag egentligen inte behövde åka förren vid 07.15 åkte jag tidigt för att slippa träffa honom.
Hoppas nu bara att han blir klar med undervåningen tills på fredag, annars vet jag inte riktigt var jag ska bjuda på middag någonstans om det förståss inte blir ett kanon väder.
Smack Smack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0